Yoga And Pilates Workshop in Patmos

Αγαπητοί μαθητές και φίλοι του Pilates Studio/The Secret Place,


θα ήθελα να σας ενημερώσω ότι η Jenny Colebourne,δασκάλα μου στο Πιλάτες και στο Ρέικι και μέντορας ενσυνείδητης θεραπευτικής κίνησης θα διδάξει ένα εμπνευσμένο βιωματικό σεμινάριο στο νησί της Πάτμου από 1/5/14 έως 4/5/14 στο τόσο ξεχωριστό boutique hotel/Petra Hotel and Suites.
Στο σεμινάριο αυτό θα ασχοληθούμε με τη σύνδεση της γιόγκα με το πιλάτες.Το πρόγράμμα όπου οι συμμετέχοντες θα εξασκούνται 1,5 ώρα στη γιόγκα κάθε πρωί και 1,5 ώρα στο πιλάτες κάθε απόγευμα για 4 μέρες έχει σαν στόχο να εμβαθύνουμε στη σύνδεση της πανάρχαιας γιόγκα και της μεθόδου πιλάτες και στις βασικές αρχές τους.Το πρόγραμμα,φροντισμένο με λεπτομέρεια από τη Jenny Colebourne  θα αποσταλλεί λεπτομερώς στους ενδιαφερόμενους.
Το σεμινάριο δεν απευθύνεται μόνο σε επαγγελματίες της κίνησης,δασκάλους πιλάτες,δασκάλους γιόγκα,γυμναστές,χορευτές κ.α.αλλά και σε όσους ενδιαφέρονται για την αυτοεξέλιξή τους.
Θα δωθεί πιστοποιητικό παρακολούθησης.

Πολύ περιορισμένες θέσεις.

Αν θέλετε περισσότερες πληροφορίες ή για κράτηση θέσεων επικοινωνήστε με την Κυρία Ελίζα Δαλακίδου στο τηλ.2106120656,

email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


Είμαι πάντα στη διαθεσή σας για όποια ερώτηση ή διευκρίνηση,           

Ναταλί Μενεγάτου/The Secret Place.
Τηλ:2108060389(5.30-8.30 καθημερινά)
κιν:6932456510
email:Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
www.thesecretplace.gr

 

 

 

 

HOW AMAZINGLY YOGA TECHNIQUES CAN ENHANCE AND TRANSFORM YOUR PILATES PRACTICE.

Day 1.

THEME.

THE IMPORTANCE OF THE BREATH.

Morning class.

Learning to breathe fully and completely by using ancient techniques from yoga and how this can make your Pilates practice more effective.

This class will include 3 part breathing to learn the full use of the lungs,

exercises for learning and sensing the correct use of the diaphragm and

Ujjai or “victory” breath and how this can aid concentration as well as deepening the breath even more and how this can be incorporated into your Pilates practice.

Evening class.

A brief review of the morning techniques incorporating them with a series of Pilates exercises.

An opportunity to learn touch corrections that can help a client breathe more effectively.

 

Day 2.

THEME.

LEARNING TO USE YOUR “ROOTS”.

Morning class.

The importance of the first and the second chakra and how this relates to Pilates concept of the core.

How the energy of the first chakra governs the energy of the legs and feet.

How yoga helps us to have a deeper sense of our roots, our relationship to mother earth and to utilize gravity.

How to use the feet and toes with more precision, accuracy, sensitivity and effectiveness and how we can apply this to our Pilates practice.

Evening class.

A Pilates class incorporating the new information about breath and “rooting”.

 

Day 3.

THEME.

ONE POINTED FOCUS.

Morning class.

Yoga meditations, which can help us stay in the present moment and in, gentle non-judgmental touch with our bodies as we are exercising. How positive thinking and visualization can improve the effectiveness of a Pilates exercise.The importance of our own attitude towards our body and ourselves.

Evening class.

A Pilates class incorporating the new information about breath, “rooting” and one pointed focus.

Day 4.

THEME.

THERE ARE NO LIMITATIONS!

Morning class.

Yoga techniques that allow us to work with our imagined limitations of the body. How to we move into the full range of our movements safely and effectively without risk of injury. How this leads to deeper stretching, more true strength and profound transformation of the body.

Evening class.

A Pilates class incorporating the new information about breath, “rooting”, one pointed focus and working with our perceived limitations.

 

Each class will last 90 minutes. Classes will start on time, it is suggested that you arrive 10 minutes before. Nobody will be allowed to enter the class after it has started.

 

DRESS CODE.

You should wear clothes that allow me to easily see your body including your legs and ankles! A leotard and footless tights or even a bathing costume are ideal. Hair should be pinned up so the neck and shoulders are clearly revealed and pinned high enough not to bother you when you are lying down. Feet should be bare. You may have a pair of socks and jumper with you for the more meditative exercises, as it is important that you do not get cold.

 

I have left the times of the classes for you to decide. It is important that they do not get cold and I suggest a blanket to be available for each person for the more meditative exercises.

I was thinking because it is May and the classes will be outside that the first class could perhaps be an hour or two after breakfast like at 11 because I will work on the different concepts and it need not be so dynamic.

I am open to your suggestions and comments.